Share Button

– У Бабушници  се окупила огромна маса народа из разних крајева Балкана, да опроба и да се снабде јединственим специјалитетом од млека из нетакнуте природе…

СТРУЧНИ ЖИРИ ЈЕ ПОЧЕО ОД НАЈМЛАЂИХ УЧЕСНИКА У ТАКМИЧЕЊУ…

КОЛЕГА ЖИКА ПРОМАЈА ЈЕ И ОВДЕ ПРВИ СНИМИО ПРИЧУ О АКТИВНОСТИМА ТУРИСТИЧКЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ БАБУШНИЦЕ…

ВУРДИЈАДА ЗА НЕЗАБОРАВ: ЗДРАВИЦЕ, ЛУЖНИЧКЕ ПЕСМЕ И ИГРЕ ОДЈЕКИВАЛЕ СУ ЦЕЛОГА ДАНА…

Да је коме било стати па гледати како се крајем минуле недеље окупља огромна маса народа са свих страна према Бабушници. Највише је свакако било из правца Ниша преко Беле паланке, али је доста њих стигло  директним правцем из  Пирота,као и из супротног  правца од Заплања. Вурдијада је била, осма по реду, а то није шала. Дакле, у центру Лужнице окупило се, веровали или не, толико света да могу да им  позавиде и оне највеће манифестације у највећим градовима Србије. Туристичка организаицја Бабушнице је обавила професионално посао на високом нивоу, јер се на стотинама изложбнено-продајних тезги нашло толико производа од млека, углавном вурда са паприком и она још боља и траженија без паприке, која, како кажу, мора два пута да преври и зато је ненадмашна.

Иначе,. Туристичкој организацији Бабушнице свесрдно је помогао „Агројуг“ као медијски промотер, а Јован Јовановић је просто био неуморан и свуда и на сваком месту се нашао међу првима, предводећи и упућујући колеге новинаре из разних редакција. Новинарка Драгана Костић пратила је манифестацију чак за три редакције – за „Телеграф“, „Информер“ и “Народне новине“. Било је више ТВ камера, које су непрекидно пратиле сваки детаљ манифестације, а посебну похвалу заслужује познати Жика Промаја из ТВ „Зона плус“.

За новинаре је посебну презентацију припремио Лепи Брка у етно домаћинству домаћина Србислава у оближњем селу Горчинци ….. Новинари су имали пуне руке посла и да сниме, али и лично да пробају Бркине специјалите од вурде.

– Ово је специјалитет који је подједнако квалитетан и цењен као што је пиротски качкаваљ. Заправо, комшије из Пирота и Бабушнице су се очигледно домнаћински договорили да негују и пласирају свако свој специјалитет и да не конкуришу један другоме. Вурдијада је као што се данас видело  показала да је лужничка вурда изванредан производ, коме тек предстоји успех када се пласира како ваља и понуди ширем тржишту… – рекао је неспорни стручњак ЗА КУЛИНАРСТРВО Лепи Брка.

О лужничкој вурдијади, заправо, тек ће се причати, надалеко и нашироко и то као о неспорном бренду Лужнице, која се простире на надморској висини између шесто метара и оних највиших врхова Суве планине чак до два километра висине. Прави бисер  је у питању, који ће завршетком источног крака аутопута према Бугарској веома брзо бити приступачнији. А дотле, за све оне који нису имали среће да се ове суботе нађу у Бабушници, ето, за утеху у прилогу филм који говори више од хиљаду речи…

Пише и снима:
М. Марковић

 

Share Button